fredag 13 mars 2009

VILJA KÄMPA OCH HA KUL

Jag fick en fråga av en gammal vän som löd något förkortad sisåhär;

-Jo du som är Träningsnarkoman;)....Har du några grymma tips på vad man ska trycka i sej för att orka lite mer och minimera mjölksyran??Har du några grymma preparat som man ska prova??

Inte så ofta någon frågar mig om träning så jag tänkte till lite hur jag gör och tyckte jag kom med ett så bra verklighetsbaserat svar så jag måste lägga ut svaret på min blogg, så här svarade jag;

-Tänk tvärt om!!! Sätt i dig så lite som möjligt en längre period samtidigt som du tränar på, se till att det lilla du stoppar i dig är nyttigt så du inte blir sjuk bara.
Lägre vikt=mindre mjölksyra.

Träna lågt, tävla högt!!! (träna med lågt kaloriintag och tävla med högt kaloriintag)

De flesta preparat som återhämtningdrycker, proteindrycker och kolhydratsdrycker är för eliten som tränar mer än 20 tim i veckan. För motionären räcker vanlig husmanskost. De tillskotten som ger snabbt resultat har elaka biverkningar och är förbjudna så de skippar jag och förhoppningsvis du med!!!

Mycket viktigt är vilja, kämpa och ha kul = att VERKLIGEN vilja något!!! för att uppnå sitt mål. En sak att säga vad man vill uppnå än att verkligen göra det!! Ingmar Stenmark sa: -Alla vill vinna men vissa vill mer!!!

Kämpa får man göra mycket, när det känns helt hopplöst har du bara använt 20 % av kämarandan!!! kämpa!!! kämpa!!! ge aldrig upp!!! och bryta gör man bara om det går sönder eller man gjort sig så illa att det inte går att fortsätta!!!

Har man inte riktigt kul orkar man inte fortsätta, VISST!!! Det kan inte vara kul jämt men lite då och då måste man verkligen älska det man håller på med.

Uppfyller du dessa kriterier, åtminstone lite i närheten av dem så har du mitt hemliga recept!!!
Vasegod!!!/GT