onsdag 27 maj 2009

DRÖMMA ÄR GRATIS

Riktigt blåsigt idag och på eftm så blev det någon kortare regnskur samt lite åska. Men innan regnet hann jag klippa gräset här hemma och så körde jag en timme lite lugnt med mtb cykeln, mest för att köra ur lite slagg i benen sen igår då det var lvg tempo. Kändes lite segt i benen idag men nu blir det vila till fredag kvällens mtb prolog på Borlänge tour tävlingen. Formen känns nu bättre sedan en liten svacka efter mtb cup premiären. Igår på tempot så fick jag till det riktigt bra och höll 38,8 km/h i snitt (ingen tempo hoj) det är bra för att vara mig. Imorgon blir det till att kolla över cyklarna för Irmis och mig och sedan börja packa lite smått då det är som sagt några gånger förr mer planering när en bebis och farmor ska med på tävling.




Jag är inte den som är hel prylgalen men lite då och då får man perioder när man vill ha lite grejer. Surfa på lite cykelaffärer i USA och hitta lite grejer jag satt och dregla över. Vill ju ha den hjälmen och de skorna på bilderna här ovanför. Men jag hann knappt tänka tanken innan bilens tråkiga verkstadsmeddelande svepte genom huvet. För 3:e gången på ett halvår har bilen varit inne på verkstad och nu den sista gången fick Irmis och jag hämta den utan att de gjort något för vi hade inte råd med de som behövdes bytas. Suck!!! Bara att hålla tummarna och hoppas bilen håller några långresor till Sverige cuperna iallafall. Cykel tillbehör får vackert vänta. Men drömma kan man.


Men 195:- tog jag från mitt konto och köpte ett riktigt bra armbandsfäste för polar cs600 klockan då den som sitter i styret är riktigt kass. Armbandet e kanon och lite mjukare plast en styrfästet och förhoppningsvis håller det bättre. Kanon!!! Tack Robban som tipsa om den!!!