tisdag 12 maj 2009

ROSA GLÄDJE TÅRAR

Så grymt idag på girot!!! Thomas Lövkvist har rosaledartröjan. Sverige är i ledning i ett av världens största cykellopp: Giro dÍtalia
Det är stort!!! Man hade svårt att hålla glädjetårarna borta från kinderna idag!!!

Iza och jag satt fastklistrade framför tven på eftm och såg det hela live på eurosport. Iza var såklart klädd i rosa tröja redan innan Lövkvist hade sin tröja på sig. Danilo de Luca vann idag och jag har ju han som den som kommer vinna totalt tillslut. Han e grymt stark och har ett bra lag. Men det verkar Lövkvist ha med och han visar fin form. Lövkvist såg hur stark ut som helst när han bomba ifatt Soller när han försökte gå loss första gången. Kul race idag. Men min favorit är Ivan Basso (förutom Svenskarna förstås) även fast han varit i blåsväder med doping men han e cool.

Annars så blev det ett kort distans pass på mtbcykeln idag. Bara 2 tim då jag punka mitt i skogen och hade bara en patron=1kilo luft fick jag lära mig idag. Tog mig till Intersport för att pumpa i mer luft sedan vidare men inspirationen och kraften var naggad i kanten och
jag kapa lite på rundan jag tänkt då oxå tiden runnit iväg.