söndag 12 juli 2009

BLÅBÄR


Så var nästan helgen innan SM slut. Igår så körde vi den sista genomköraren till SM. Det var ett 7*3 km xc race hemma hos mig och Irma. Banan var grymt kuperad precis som det kommer bli i Falun. Vädret var oxå kanon och det var skönt då vi bjöd på fika ute i trädgården efter racet. Hemma på uppfarten var målgången och där gjorde jag så tävlingslikt som möjligt med målportal och cykelutställning, prisbord och fika. Precis som det ska vara. Formen verkar hålla i sig och jag tycker fortfarande jag har bra tryck i benen och bra fart. Har koncentrerat mig lite extra de senaste 2 veckorna på branta, långa backar under träning och idag på genrepet så var banan backig och det kändes kontrollerat uppför och jag har hittat en bra fart som för mig ej kostar för mycket energi så farten blir för trög på flacken. Racet idag gick problemfritt och orken fanns där tillräckligt för att vinna och få ha ett bra självförtroende med mig till SM.
Här nedan är resultaten. (Ang tiderna så hann jag inte få Björns tid då han skulle snabbt iväg på bröllop. Inte heller Robbans tid.)
RESULTAT
Från "inför" SM XC FALUN.
Lönnsvik 7*3km
1:a Gunnar Töjren...1:09:20 tim
2:a Björn Lind... + 2-3 min
3:a Stefan Larsson... 1:16:00 tim
Lönnsvik 5*3 km
1:a Johan Norin...1:00:10 tim
2:a Irma Grape...1:01:00 tim
3:a Robert Jonsson...+ 2-3 min
Idag söndag så tillbringades en stor del av dagen på cykeln igen då jag Stefan och Johan körde ett 3:30 tim distans pass ut till Gräddö för en timmes fika och cykelprat. Väl hemma igen så blev det lite blåbärsplockning och småpyssel i trädgården.
Denna vecka innan SM så blev det 12:30 tim träning. En ganska så tuff vecka för mig men nu blir det helt vila i 2 dagar sedan på onsdag så tänkte jag köra banorna i Falun för att sedan vara i toppform på torsdag och fredag då tävlingarna ska köras. Det är iallafall den teoretiska tanken. Tiden får utvisa om jag lyckas eller inte. Men jag ser fram emot racen och det ska bli väldigt kul.