onsdag 8 juli 2009

MTB TEMPO

Bra sparring idag när det var "inför" SM mtb tempo hemma hos mig. En snabb kuperad bana hade jag fixat iordning som vi körde 2*5 km på. Jag hade bra flyt och bra tryck i benen och lyckades vinna. Jag gick ut lite för hårt första varvet och tappa 20 sek på andra varvet då jag var bra stum i backarna. Var rädd att Björn skulle dyka upp bakom mig men han har inte tränat så mycket cykel i år och hade lite svår med tekniken. Men bara vetskapen att han var på banan trigga grymt.

Resultat
1:a Gunnar Töjren...25:57 min
2:a Björn Lind...27:30 min
3:a Stefan Larsson...28:02 min
4:a Johan Norin...28:23 min

Nu blir det lite vila i 2 dagar och samla kraft till XC racet som vi kör på lördag oxå här hemma.

Kollade lite på anmälda på SM i Falun i H-30 klassen och det blir årets tuffaste race, precis som SM brukar vara. Såg att alla bra h-30 gubbar var med: Ola Hellström, Henric Wilert, Gunnar Bäckgren, Mikael Johansson, Tobias Arneqvist + ett gäng till av de som kör cupen. Men det är väl de som jag nämnt med namn som jag tror är de vassaste. Kan ha missat någon då man fick leta namn i en blandat startlista. En komplett lista kommer nog ut vilken dag som helst. Det ska bli skoj med SM. Banan verkar grymt kuperad och på Öjers hemsida så kollade jag in foton från banan och den ser skoj ut. Nu är det läggdags!!!