söndag 26 juli 2009

HEJA SVERIGE

Det är sköna dagar som pappaledig även fast det kan vara lite skrik, pust och stön ibland. Men så är ju livet hur man än väljer att leva det.
Denna vecka har jag varit lite slö med bloggandet då det inte har hänt så mycket av ovanliga saker, förutom att jag denna vecka fått hem min första Sverige tröja som jag betalat själv och ska använda på Veteran VM i slutet av augusti. Kunde inte hålla mig utan var tvungen att prova den och känna lite hur det känns att ha en sådan cool tröja på sig. Det kändes riktigt bra!!! Men nu får den ligga i byrån tills tävlingsdagen. En sådan tröja nöter man inte på i onödan.
Igår körde vi ett träningsrace på roslagskrossen. Hela 4 st var vi till start och banan var snabb men riktigt kuperad. Verkligen fin terräng där i skogen runt krossen. Där skulle man kunna ha en riktigt fin tävling någongång. Benen var starka igår och jag lyckades vinna före brorsan Stefan. Idag så var det Irmas tur att köra distanspasset på förmiddagen så jag var med Iza och lekte och bada på fm och sedan efter lunch så körde jag ett 3 tim distans pass på mtb cykeln ute på Rådmansö. Jag hade karta med mig och hitta lite nya vägar och stigar, det var skoj. Finns verkligen hur mycket vägar och stigar som helst om man letar lite. Denna vecka hamna träningstimmarna på 10:30 tim. Nu till helgen så är det Svenska cupen i MTB XC igen. Dubbelrace i Södertälje så denna vecka blir det mer vila.