söndag 25 oktober 2009

JUST ANOTHER DAY ON MY TRAININGBIKE

Jaha!!! Suckar jag då jag inser faktum att jag inte hängde med idag heller. Banan var väl lite för snabb för mig om jag skall skylla på något men det var en väldigt kul och omväxlande samt skönt underlag på banan. Jag hade lite problem med sanden där jag vurpa på första varvet och redan där tappa kontakten med täten men jag kände redan innan att jag inte hade de rätta benen för dagen och som sagt det var lite väl mycket trycka raksträcka för mig. Jag vill ha mer kurvor och en långsammare bana om jag ska hänga med.

Kanske träna jag lite väl mycket i veckan som var oxå. Denna vecka titt Valhallcrossen ska jag bara köra ett intervallpass så benen är piggare. Men det blir nog bara att jag kör nästa helg sedan avslutar jag detta års crosssäsong då jag har 2 bottennapp redan och de 2 sista tävligarna är så långt söderut.

På gårdagens race så var det bästa startfältet hittils på crossen. Bara att titta på resultatlistan då jag är en besviken 7:a med förra tävligens segrare Hans Mård på 6:e plats och fjolåretscrossmästare Per Björkman på 8:e plats, Collin Ray på 9:e plats och reagerande ledaren Jan Jakobsson på 4:e plats. I toppen var det hårt och de körde snabbt. Mest var det hemmaåkare i toppen med 3:an Stefan Carlsson och 2:an Peter Almlöf som var nära att klå dagens segrare Henric Wilert som dock var Stockholmare. Bara att ta nya tag till min förmodligen sista race för säsongen om jag inte skräller med en seger då kanske jag tar en ny funderare om Lidköping och Göteborgracen.

Idag känns det lite tomt på morgonen då man fortfarande är lite nere för gårdagen men det börjar vända så smått. Det var Irmas tur att få cykla på morgonen så Iza och jag tog bilen till farmor och hälsa på. Jag drar ut efter lunch på en 3 timmars distans runda. Inte så inspirerande idag då det är ca 5plus och duggregn och helt igenmulet. Verkar vara en höstdag som knappt kommer att bli ljus på hela dagen. Går in i facket som: Just Another day on my trainingbike!!!
LÄS MER OM RACET UR ANDRAS PERSPEKTIV: