söndag 4 oktober 2009

SOM EN LAMAS FÖRSKRÄCKELSE

Så var det söndag igen. Idag så var det distans pass på cykel som gällde. Jag stack ut tidigt som vanligt då Iza vaknar kl 5:00 på morgonen så är man igång tidigt. passet blev riktigt fint trotts liteostabilt väder. Jag körde genom skogen på stig och grusväg till Rö där tog jag och körde banvallen mot kårsta och den var kanon förutom den första kilometern som var bedröövlig. Men som sagt så var det många kilometer superfin stig längs med strandkanten på sjön sparren.
När jag väl kom in mot Kårsta gjorde jag en rejäl tabbe och körde in på en grusväg som tog mig en bra bit mot ingenstans och jag var tvungen att vända vid några lamors förskräckelse, de var lite förvånande som mig när jag tog ett foto på dem.
Det var bara att vända tillbaka mot kårsta och men sedan bjöd vägen mot lisinge golfbana medvind och rolig cykling sedan blev det till att bomba gamla stockholmsvägen hem då jag varit ute lite längre än jag tänkt. Det blev 3:20 tim, 126 i medelpuls idag.


På eftemiddagen så cykla jag pass nr 2 med Irma och Iza. Vi cykla in till stan och hyrde en filmrulle!!! Iza tycker det är kul att cykla.

Gårdagen bjöd på årets roligaste MTB bana och även själva racet var riktigt kul. Stefan Larsson (se Stefans blogg för mer analys av racet) och jag åkte totalt 70 mil med bilen för att köra Vista MTb race vid Kexholmen utanför Husqvarna. Men det ångrar vi inte. inte bara för att vi båda vann våran klass utan banan var verkligen superkul!!! Lite regn gjorde inte något heller då cykligen var så skoj. Bra motstånd var det oxå i klassen och framförallt i den äkta veternklassen av Benny Andersson som jag fightades med men fick se mig besegrad med några få sekunder. Men så är Benny oxå världsmästare i sin klass H-50. Så jag kan inte skylla på åldern. Jag hängde inte riktigt med uppför men jag körde bra utför. Tyvärr för mig så var det just uppför till mål. Men kul var det som sagt. Här är resultaten.

Det var sista mtb racet för säsongen nu är det cross som gäller ett tag. Ang veckan så summasumarum en bra träningsvecka igen med 9 tim träning inklusive race. Bara 2 veckor kvar nu till den riktiga crosspremiären!!! Det ser jag fram emot!!!