lördag 10 oktober 2009

NU ÄR DET 100% FOKUS PÅ CYCLOCROSS & FIKA

Det var en kall morgon ända till elva tiden på förmiddagen innan solen började värma luften och marken. Det var träningsrace dax idag och vi var 4 tappra cyklister som tagit oss till det välbärgade solbacka. Banan som Robban snickrat ihop var snabb och det var 95 % CX och sedan några procent MTB. Racet var bara 30 min + 1 varv så jag gick ut stenhårt för att få så bra träning som möjligt inför CX premiären nästa helg. Jag hade bra flyt och ordentligt tryck i benen och efter 33 min och 15 sek skar jag målinjen som dagens segrare och då hade jag haft 167 i medelpuls och 177 i maxpuls. 2:a var Stefan L, 3.a Johan N och 4:a banläggaren Robban J. Kul var det att det känns väldigt bra och det känns som man kan vara med skapligt i toppen bland veteran CX-cyklisterna i cupen iår.

Efteråt så var det fika hemma hos Robban och nu var det så varmt i solen att vi satt ute och smutta på kaffe samt kakor och bullar. Nu anslöt ochså några LVGare som valt asfalten före gräset. En trevlig fika ute i solen, men sköna cyklister, det var mumma det!!!

Cykling hemåt sedan för ytterligare en fika ute på verandan med Tom, Marja, Irmis och lek med Iza.

En bra dag!!! Nu e det kväll och nu är det snart kvällsfika.. he he he... och DVD time... Den 4:e filmen av polisfilmerna Johan Falk!!! Riktigt bra Svenska ploisfilmer det!!!