söndag 17 januari 2010

OFÖRSKÄMT

Jag börjar med en svordom!!! Fan va skönt det är att vara frisk och kunna tävla och träna igen!!! Nu e det sagt!!

Igår körde vi det försenade trettodagsracet som blivit inställt pgrav kylan. Tur för mig då jag var sjuk när det egentligen skulle varit. Sagt och gjort så körde vi i lördags och det kändes oförskämt bra för varit sjuk i nästan 4 veckor. Tog det lite easy till en början och följde bara det sista hjulet i klungan några varv tills jag vågade känna lite på motståndet och köra ifatt Johan N som fått en lucka. Sen följdes vi åt och drog ifrån de övriga. Johan var stark och jag kunde inte stöta ifrån honom utan jag hade istället tur och Johan otur då Johan tappa kedjan i ett kritiskt skede under loppet och jag fick en 100 meters lucka som krympte till endast några meter när det var målgång men jag tog dock segern!! Kul!!! Kaffe och bulle serverades sedvanligt på parkeringen efter racet!! Trevligt!!!

1:a GT, 2:a Johan N, 3:a Stefan L, 4:a Robban J, 5:a Peter L.

Idag var det distans på cykeln som gällde. Se BILDEN ovan. Det blev 3 tim med ganska frusna fingrar och tår på slutet trotts tjocka vantar och batterivärmare i sulorna. Jag blev rätt trött idag och nu kändes det att man tappat lite uthållighet dessa veckor utan träning. Men förutom sista timmen så var det kul och vackert :)