söndag 15 augusti 2010

ÄNTLIGEN EN SEGER

Äntligen lite lön för mödan. I år fick man verkligen jobba hårt för att få stå överst på prispallen. Vinterns förkylningar gjorde att man var seg väldigt länge under tävlingsäsongen. Det var väl först på SM i Rättvik man kände att den börja komma - farten.
Idag kördes den näst sista cuptävlingen i Södertälje och det var samma roliga bana som förra året. Kuperat men snabbt underlag och inte så långt varv. Man fick testköra banan vid 10:30 tiden men starten var först kl 14:00 så det var en seg väntan och jag kände mig ganska så off när det var dax för start.
När starten gick så fick jag bita ihop lite i första stigningen för att hänga med men när vi var uppe på kröndet på den långa backen så kände jag att benen var med mig idag och jag låg ganska så tryggt bakom Johan A som låg 2:a. I ledningen som oftast denna säsong var Ola H. Ola fick en liten lucka in mot varvningen och då gjorde jag ett MOVE och gick ganska så lätt ikapp. Låg sedan bakom några minuter men så fick Ola ett litet kedjestopp och fick kliva av och jag fick en lucka. Blev lite orolig då jag tyckte att det var lite väl tidigt då vi skulle köra 6 varv, jag ville inte ligga själv i 5 varv. Men så blev det. Jag är väldigt nöjd att jag inte blev trött och sacka mot slutet utan jag höll mitt tempo, stabilt och så fort jag kunde och det räckte till vinst idag. 2:a blev Ola H(som därmed tog hem Svenskacupen i H-30 2010), 3:a Johan A, 4:a Johan Ö, 5:a Fredrik L.
Imorgon så börjar man jobba igen. Det var den sommaren!!! :(