onsdag 4 augusti 2010

INTE RIKTIGT BRA IDAG HELLER



Idag var det ihållande dagsregn och det öste ned ända in i sena eftermiddagen. Planerat var att vi skulle köra ett distanspass på cykel ute på morgonen men efter att tittat ut genom fönstret konstatera vi att det blir ingen cykling ute idag. Istället blev det att sätta sig på trainern och köra ett pass. Jag hade varit sugen länge på att köra alpe d huez stigningen igen så sagt och gjort så blev det den idag och jag race mot min bästa tid som är 41:57 min. Jag gjorde ett bra race upp och gav allt jag hade och fick min 3:e snabbaste tid upp men jag var långt ifrån bästa tiden. 47:07 blev tiden idag. Jag körde 2 kilometer i timmen långsammare än min bästa tid. Pulsen var låg oxå trotts att jag verkligen försökte köra på. Men vi race ju igår kväll så jag förväntade mig inga underverk direkt. Få se om jag får in ett race på trainern nästa vecka igen för att försöka vara lite närmare bästa tiden.

Hur jag än försökt iår så är den misslyckade vinterträningen som en svart skugga hela tiden över mig. Jag kör inte dåligt men inte heller strålande. Känns lite som 99:an iår. Märkt väldigt mycket av det på mina pulsvärden, jag ligger på varenda race 5-10 slag under på både max och medelpulsen i år jämfört med 2008 och 2009. Har haft en knöl i nacken något halvår som jag kollade upp i veckan. Det var ingen fara sa läkaren efter att ha gjort en ultraljudsröntken utan det var en lymfkörtel som var lite förstorad, helt normalt sa det. Men det kan komma efter att man haft många infektioner/förkylningar under en längre tid som jag hade i vintras. Man får verkligen hoppas på att få vara lite mer frisk i vinter så man kan träna sig till bättre form till H-40 nästa år, det behövs. Tommy Olsson H-40 var ju här och gästspelade lite på sin Ghost förra veckan på ett träningsrace och jag kunde inte haka på honom trotts att jag hade hemmabana. Ska till honom i Sala på Söndag och köra ett träningsrace inför Södertäljes race nästa helg. Hoppas man kan matcha honom bättre där.