söndag 29 augusti 2010

LINJE RACE I ROSLAGSBRO

Det var linjelopp på träningsprogrammet idag. Smackavslutning och upplandscup i Roslagsbro. Jag kände mig i bra slag och var pigg i benen trotts att jag plåga mig i slalombacken igår. Det var 3 varv som gällde på en 22 km bana. Man har ju åkt dessa vägar några gånger så när starten gick så kändes det lite långt att köra 3 varv. Men tempot var ganska så högt och vi snittade över 40 km/h under hela racet. Första varvet gled jag bara med i klungan på 44 dragvilliga män och 1 kvinna. Pulsen var som högst 150 och man lågt bekvämt med och kunde fundera på saker och ting medans man avverka kilometrar.
På andra varvet prova jag att gå upp lite och känna hur det var att dra lite men det kändes för tidigt så jag bromsa mig tills det bara var ett halvt varv kvar, då drog jag i den lilla backen som fanns. Fick lucka till klungan. Stefan Larsson samt 2 till haka på. Men efter några kilometrar så hade vi fortfarande bara 100 meter till klungan och jag var nu trött i benen och anslöt mig till klungan igen med lite brännande ben och hög puls. Men efter ett tag så körde man i klungan igen med bekväm puls i samma fart som när man hade maxpuls och var i utbrytning. Vet inte hur stark man måste vara för att kunna gå ifrån en klunga. Känns som omöjligt för mig men så har man inte det där grymma slätdraget. I spurten låg jag långt bak och tog mig bara imål i klungan då jag inte är någon stor spurtare och åldern gör att man blir lite fegare och vill inte dras med i någon onödig vurpa.
Inte mycket att skryta med..... idag heller!!!


Lite eftersnack innan man cyklade hem till sin älskade familj!!!