måndag 10 januari 2011

SPANIEN SUG

 

Efter en liten svajig helg för familjen Töjren/Grape så är vi väl tillbaka på stigen igen, mer eller mindre. Den större vägen syns mellan buskagen oxå så humöret är lite bättre. Hälsan har slitit lite på psyket och kropparna här hemma. Iza är nu frisk efter först en seg förkylning och sedan en veckas magsjuka. Irma har varit förkyld i 3 veckor men börjar bli bättre nu men då åkte även Irmis på magsjuka i helgen och låg med hög feber och illamående och dålig mage. Jag ser mig själv som helt frisk just nu även fast jag fortfarande spottar ut grönt slem som inte verkar ta slut. Men min ståmage tål rätt mycket och denna gångs magsjuka verkar jag klara mig ifrån.

Nu är det inte många dagar kvar tills man ska cykla på sydligare breddgrader så vi håller Iza borta från dagis denna vecka och Iza får vara hos farmor istället. Vill inte ha någon ny förkylning eller magsjuka innan jag har fått cykla en vecka på GC. Nu börjar man planera och fantisera lite om vilka vägar som det ska cyklas på och man riktigt längtar till lite torr asfalt, sol och värme.