söndag 14 augusti 2011

CK NORRTÄLJE XC KLUBBMÄSTERSKAP

Otroliga 9 startande på CK Norrtäljes MTB XC KM som avgjordes i Utlunda lite norr om Norrtälje. Det var Stefan som fixat till en kanonfin mtb slinga på ca 3 km som vi körde 7 varv på. Roliga är att det var här ckn körde sitt första MTB XC KM 1994 och även då var man med. Banan gick delvis på lite gamla stigar men en hel del nya. Vi race i nästan 60 min och 235 höjdmeter blev det totalt så det var inte den mest kuperade banan men den var kurvig och intensiv. För mig gick det bra och jag tog ett KM GULD igen. Har tappat kollen på hur många KM Guld jag har i MTB men det var det andra 2011.
RESULTATEN
1 Gunnar T 55.40 CKN Guld
2 Johan N 59.00 CKN Silver
3 Stefan L 59.40 CKN Brons
4 Martin J Stlms multisport 1.07.53
5 Robban J CKN 6 Varv 1.02.07
6 Tommy T CKN 6 varv 1.02.30
7 John L CKN 6 varv 1.08.00
8 Lars S CKN 5 varv 57.00
Dam:
1 Maria G Sthlms multisport 5 varv

Mina varvtider var; 7:55, 7:29, 7:31, 7:43, 7:41, 7:44, 7:50 min + målloopen på 1:44 min.
Jämna och ok tider, tappa inte så mycket på slutet.

Annars är semestern slut nu och det är oxveckor med arbete som gäller så långt ögat kan nå. Samtidigt så blir det lite bättre ordning på träningen som lätt blir lite svajig när man är ledig. Fokus ligger på Nordiska mästerskapen i Danmark sista helgen i augusti. Så det blir till att köra Stockholms DM-serie i MTB XC mitt i veckan för att få ordentlig sparring till NM. Det har ju varit extremt dåligt med XC tävlingar efter SM. Typ inga alls om man inte vill sänka sig helt och köra långlopp. Det tycker jag varit väldigt tomt och trist men från och med NM så finns det tävlingar nästan hela september ut att köra.