söndag 21 augusti 2011

TUFF MTB XC IDAG

Inför NM nästa helg så har det tränats hårt sista tiden. Idag körde Jonka och jag på minivm-banan hemma hos mig. Tur det stod lite småträd längst nedanför svåraste utför (bilden) ser inte så brant ut men det är det. Det var lite halt och slipprigt idag efter gårdagens regnande och på ett varv fick jag ej riktigt stopp innan man skulle tvärt höger men träden fånga upp mig och cykel mjukt och fint. Varvtiderna idag blev: 7:29, 7:04, 7:14, 7:13, 7:11, 7:04, 7:05 min. Medelpulsen var 153 och maxpulsen 172. Stigning per varv är 57 meter och då mäter banan ca 1, 5 km så det är väldigt kuperat. Tiden idag blev 50 min och 24 sek och ca 400 höjdmeter averkades.

Imorgon blir det vila och sen lite lätt återhämtnings cykling på tisdag för att kunna köra riktigt bra på onsdagens race i täby. Det blir sista hårda passet innan NM som går på söndag.
Published with Blogger-droid v1.7.4