lördag 20 augusti 2011

INTERVALLER 4*4 AVKLARAT


Riktigt boring väder idag. Tycker hösten är lite väl tidig iår om det fortsätter så här. Blir en låååång höst. Räknar med en tuff vinter igen för då blir det den tredje på raken och det har en gammal man spått, att när vargavintrarna kommer så kommer de 3 i rad. Men nästa vinter blir mildare så man får se fram emot mer ute cykling nästa vinter. Den här vintern räknar jag med en hel del trainer. Just nu och sen jag investerade i Imagicen så tycker trainercyklingen är helt ok. Den är effektiv och man får mycket pang för pengarna så att säga. Väldigt bra när man har 2 småbarn här hemma. Idag regna det och jag körde upp till col de pyree.. Det är 4*4 min vägen jag brukar köra och jag tog rekord igen med 2 sek. men det var inte watt-mässigt det bästa passet men ett av de bästa passen ändå. Jag tryckte i snitt: 429watt, 426 watt, 431 watt och på sista 423 watt. Så det är jag nöjd med även fast det var äckligt jobbigt på sista intervallen. Imorgon hoppar jag distans pass istället för att köra ett mtb-race här hemma på en kuperad och svår bana.

Håller på att försöka göra en sista formtopp detta år inför Nordiska Mästerskapen I MTB XC som går i Danmark nästa helg så sista perioden har det varit mycket intervall. I torsdags fick jag bra sparring av Ville Olsson när det var MTB XC Upplandscup i Sigtuna. En riktigt kul, snabb och bitvis teknisk bana var det där men lite för flack för mig men så även för Ville men vi hade en riktigt tuff fight hela racet igenom. Ville var dock 6 sekunder snabbare än mig till sist och jag fick nöja mig med en fin andra plats. Men jag är även nöjd med det racet för jag tyckte jag körde väldigt bra och min snitt puls var faktiskt den högsta detta år med 170 i medelpuls och 177 i maxpuls. Ville körde grymt bra så jag fick verkligen pressa mig till det yttersta för att hänga med.
Published with Blogger-droid v1.7.4