måndag 23 juli 2012

SM GULD

Jag klara det.

Kort om loppet: Det var ett stort och bra startfält som släpptes

iväg kl 16:00. 6 varv skulle köras på den tekniska och grymt roliga

4,8 km banan. Jag fick en ok start och var iväg som 6a. Men jag

börja avancera nästan med en gång och när Ulf Johansson swicha

om mig så förstod jag att här måste man gå med. Ulf grilla

rejält i ett varv och jag var lite orolig. Vi fick ganska stor lucka. In

på andra varvet gick tempot ned något o jag kunde mickro

lite här och där. När vi kört 1,5 varv kände jag att jag var så

pigg att jag tog täten och gasade på. Ulf släppte några meter och

jag förstod att han var mänsklig den forne världsmästaren.

öste nu på för fullt, varv efter varv. Var inte säker på seger förän

jag skar mål linjen. Det är ju så mycket som kan ju hända på

vägen. Var så trött. Och glad att jag föll i lite tårar på Irmas

axel...stora spänningar som släppte då jag siktat högt och jag

Är super, super, super nöjd.

Hade även den snabbaste snitthastigheten och tiden av alla veteraner och det var en bonus:-D

Published with Blogger-droid v2.0.6