lördag 16 februari 2013

ENSAM XC TRÄNING






Denna gråa, dimmiga och fuktiga vinterdag tillbringade jag några timmar på mtb slingan här hemma. Skottade en liten ny del på banan samt fick skotta bort lite blötsnö här och där. Sedan blev det 45 min cykling med sommardäcken på. Körde med mina conti race king 2,2 or med ca 1,7 kg i och det funkade alldelles utmärkt. Det är klart att det var halt här och där men det var inte för halt. Kanske är det lite safeare med dubb på men som sagt sommardäck funkar bra. Snabbaste tiden på varvet var 4:10 min. Men jag körde safe hela tiden och koncentrera mig på flytet mer än ta ut mig max. Svår att ta ut sig max när man är ensam oxå. Men ganska så skoj cykling var det. Hoppas någon mer kommer och kör imorrn kl 10:00 :-D
Published with Blogger-droid v2.0.10