tisdag 19 februari 2013

PERSA PÅ COL D SOULOR


Persa uppför col d soulor denna sena kväll. Kändes segt och ovant att köra trainer. Men jag bestämde mig för att köra mot min 3e bästa tid på denna backe då jag kör intervallerna 4*4 min(2min20/40sek + 2 min 96%,fullt ös!! Vilan emellan är 4 min på distansfart.
Såg till att ligga några meter före hela tiden i början och trycka på ordentligt i intervallerna och jag fick större och större lucka och det sporra. Fick en dipp i de sista 2 min men lyckades kämpa mig tillbaka. Tufft pass! Men skön känsla att jag orka så bra, jag hade nästan 1 min bättre tid upp idag än min förra bästa tid.
Imorgon blir det mtb backe och teknik 60 min på banan här hemma. Blir många varv på den banan men med vädret ändrar banan hela tiden lite karaktär, just nu är den rätt hal...blir bra balans träning:-)
Published with Blogger-droid v2.0.10