söndag 17 februari 2013

INTERNATIONELLT XC TT


Idag var det internationellt xc race hemma hos mig. Det internationella bestod av Carlos Silva från Brasilien som testade min skottade xc bana. Han var inte så van vid det snöiga och isiga underlaget och tyckte att banan var väldigt utmanande och tuff. Stefan Larsson var som vanligt på plats hos mig men cykelbenen och huvet hade Stefan glömt hemma så han hade en tung dag i skogen.
Ville Ohlsson var med och racade och snabb som vanligt är han. Ville var den som satte upp farten den första halvan på loppet sedan blev Ville trött och jag kunde smita förbi och kunde sedan köra avslappnat de sista varven in till mål. 11 varv blev det på detta race och snabbaste tiden var 3:40 min. Skoj var det tyckte jag.

Lite lyxdag idag då jag även hann ut en sväng till på banan på eftermiddagen och då klämde jag 6 varv till. Men då var snabbaste tiden blyga 4:15 min. En bra cykel träningsdag trotts det gråa vädret och snöiga landskapet:-D . Bilden är från eftermiddagens xc träning.
Published with Blogger-droid v2.0.10