onsdag 25 september 2013

MASTER WORLD CHAMPIONSHIP NORWAY 2014

Hans Logren HOMEPAGE

Idag hade jag proffsbesök av Hans Logren som är proffsfotograf och som bor här i Norrtälje. Han tog en serie bilder på mig i full SCOTT MIO TEAM utstyrsel när jag körde dagens träningspass på xc slingan här hemma. 
Ska bli skoj att se hur actions bilderna blev från fotograferingen. Blev lite extra krydda med fottandet på passet som bestod av 60 min backe och teknik.

Annat smått och gott är att Stefan Larsson efterforskat lite inför nästa års master VM. Det är ju i skrivande stund inte helt 110% klart vart master VM ska gå i Norge nästa år men de jag har pratat med tror det kommer gå i Lillehammer och då förmodligen på samma bana som Norska Mästerskapen gick på detta år (2013). Hittade en strava fil på banan och har lagt ut bild och länk på banan här nedan.

Då det var världscup i Hafjäll var Stefan och jag och cyklade i Lillehammer och upp till skidstadion. Vad man ser på stravan så är det området vid hoppbacken som förmodligen är aktuellt och det var ju bra då själva birkebiener stadion som ligger ovanpå berget är riktigt urtrist och megastor. 
Däremot vid hoppbacken finns alla möjligheter att det blir ett bra arrangemang i en lagom stor miljö och området är oxå inbjudande. Kupering kommet man oxå få så man kommer att tiga. Annars har det ju varit prat om att master VM ska gå i Hafjäll där stora VM kommer att gå men det är mer osäkert att det verkligen kommer att gå där så blir inte så fallet så är hoppbacken i Lillehammer det klart bästa alternativet.... helt klart!

NORSKA MÄSTERSKAPS BANAN 2013 på strava - http://www.strava.com/activities/63810562