söndag 1 september 2013

FYRA TIMMAR DISTANS

Denna första höstdag stod det distans på schemat och så blev det. Stefan och jag rulla iväg vid 9 tiden från Norrtälje och körde småvägar och lite stig upp till Ica-Älmsta. Där tog vi en kopp värmande kaffe och en ost&skink macka. Sedan for vi söderut längst väddökanal och genom skogarna till gryta och senare utlunda.
Sista biten hem fick jag köra ensam och det varhård motvind. Jag blev riktigt trött och fick energi brist. Så det blev raka vägen hem till kylskåpet för att fylla på depåerna med allt jag kom åt. Är inte så van med distans känner jag. Dagens pass blev ganska precis 4 timmar på cykeln.
Efter lite mat och vila hann jag även fortsätta bygga på mitt andra hopp och en rätt cool rockgarden. Sedan var det sena eftm och det var barnbestyr och lite socialt umgänge:-)