lördag 26 oktober 2013

CROSSPREMIÄR

Foto; Hans Logren. GunnarT in action.


Idag var det cyclocross premiär för mig. Här i Norrtälje körde vi våran lokala CKN Cyclocross Serie där det ingår 4-5 deltävlingar. Mer info om den, datum, tider, resultat,mm på www.ckn.nu
Vi var 11 st startande på denna riktigt genuina crossdag med fallna löv och lera.
Snabba analys av startfältet visade att den yngsta deltagaren var banläggaren Johan Norin och han är väl en sådär ca 34 bast. Så medelålders gubbar som lekte i leran och hade jävligt roligt IRL !!! .....Inget cyclocross spel på phonen, plattan eller computern!! Detta var äkta vara :.))
Johan hade knåpat ihop en rätt tekniks och kanske lite långsam crossbana som såklart jag älskade men kanske de mer ovana hade lite svårt på de hala stigarna. Men jag gillade banan och särskilt den lilla stentrapp droppet mitt på banan, det var mumma det!!!
 Jag och tog täten direkt. Johan hakade på i 2 varv innan han släppte. Johan hade lite växelproblem så hade han inte haft det hade det blivit jämt idag. Jag hade bra och jämt flyt och körde ifrån lite hela tiden så i mål hade jag dryga minuten tillgodo på Johan.
Stefan Larssons hoj paja oxå så Stefan tvingades bryta liksom Anders Singstedt så istället blev det John Larsson som blev 3a denna dag och John var bara ca 3 minuter efter mig så han körde mycket, mycket bra med tanke hur lite cross och mtb han kört.
 Riktigt skojigt var det så tack Johan med familj för banan, racet och fikat efteråt!!

Jätte kul att forna enduro stjärnan Pelle Livendahl kom och racede oxå.
 Sen var ju proffsfotografen Hans Logren på plats oxå och sponsa på lite fin, fina cross bilder.

En bra dag!! Hinde med lite krattning av xc bana hemma oxå och lite cykel mekning!!!