lördag 5 oktober 2013

VISTA MTB XC

Vista mtb xc var racet denna helg.
Det var oxå avslutningen på västgötacupen och det sista mtb xc racet säsong 2013. Förra året var det lerfest på detta race men iår var det en snabb, torr och klockren bana som Husqvarna bergen delade med sig.
Startfältet var stort i maxiklassen och jag körde i H30 klassen för att få starta med eliten och få bra sparring.
Fick en halvdan start men var ganska snabbt uppe runt 15e plats totalt. Körde upp mig lite hela tiden under de resterande 6 varven och gick i mål som totalt 8e man och på en tredje plats i H30.
Någon bättre placering i 30 klassen hade jag inte power till då vinnaren Michael Carlsson ledde totalt före världsstjärnan Tobias Ludvigsson första varvet. MIcke krokna lite sedan men blev total 4a. Även 2an i 30 klassen var svår att tas med då det var självaste mtb förbundskapten och före detta elitstjärnan Anders Ljungberg.
Men jag hade annars bra ben och ett ok flyt, så bättre än så är jag inte...än!!!