onsdag 16 oktober 2013

UNDERBART OCH PINA

Efter torkat snor på barn, handlat, hämtat farmor, lekt och gjort lunch så fick jag loss dryga timmen så jag kunde få till årets andra tur med centrixen på sjön. Vädret och sjön var ju helt underbar idag så jag är grymt tacksam att man fick äran att åka en tur. Höstens färger är grymma. Blev bara ca en 20 min tur men det räckte. Mina armar är ju inte vad de var förr då man paddlade några gåmger i veckan.

Jag ville ju oxå hinna med att lite xc på dagens fritid. Körde 9 varv på en slinga med en skaplig backe och lite tekniskt utför och med hoppen inlaggda.
Så på 10e varvet i det minsta hoppet kracha jag som fasen. Skulle vinkla.!!!! Men hann inte räta ut innan landning. Bara lite skrapsår på handen men fick styret i mederdelen av magen så det känns som man slog sönder nått. Hoppas det inte är mer än en liten blödning.

Visst är det skoj med hopp och svåra banor men när man väl krachar då krachar man hårdare och ondare. Så man är väl lite kluven till de banorna, men skoj är det så länge man står på hjulen.