lördag 20 maj 2017

ETAPP II XCO

Igår kväll hade jag en grymt jobbig hosta efter tempot. Men efter buffrat upp med kuddar i sängen så kunde jag sittsova bra inatt. På mrgonen var hostan bättre men jag hade ont i ryggen. Stel som en planka. Men det är jag rätt van med och när jag väl kommit upp på cykeln och värmt så funkar det bra och hindrar inget. Var osäker om dagens form. Fick​ besked direkt i starten då jag halka ned mot 10-15 plats. Hade inget kräm i benen uppför. Men där det var lite flackare och kurvigare gick det bättre. Jag plockade ganska snabbt placeringar och var ifatt täten efter ett halvt varv. Jag gick om direkt då jag kom ifatt på ett mer tekniskt ställe. Gasa på för fullt men körde mest mig själv trött. Vid varvningen var vi en klunga på 6 st. Jag körde lite jojo då jag var så ojämn i min körning. Men in på sista varvet låg jag 3a med bröderna Mård ca 15 sek före. Kunde inte gå ifatt utan det blev att försvara bakåt istället där Tommy Evaldsson och Stefsn Carlsson var på väg ifatt mig. Jag kunde samla mig så pass att jag höll 3e platsen till mål. Och ligger oxå total 3a inför morgondagens korta Xc lopp. Som formen känns efter idag så får jag ta sikte på att försöka försvara 3e platsen än avancera. Finns inte riktigt tryck i kroppen. Nu ska jag kolla på Världscupen på redbullTV.