lördag 27 maj 2017

PÅ BÄTTRINGSVÄG

Sommardag. Soligt och varmt. Dagen präglades mest av att vila min rygg. Den blir bättre och bättre dag för dag och nu på kvällen känns den nästan återställd till mer normal stelhet och utan de där elaka knivhuggen som paralyserar en totalt.

Så skönt när muskelkrampen i ryggen släpper och man kan börja slappna av och leva igen.
Det firades med en tur till slalombacken och 10 gånger upp och ned. Men det var en riktigt plåga idag. Tror aldrig backen känts så lång och brant som idag. När jag gjort 4 st så trodde jag inte att jag skulle orka 10 st men jag kämpade på och till sist var de 10 planerade intervallerna körda. Men även jag var helt körd. Tog mig knappt hem.
Det enda stället i kroppen som kändes hyffsat bra var ryggen och det räckte för att inte deppa ihop av ett kasst backpass. Så rätt glad ändå...

Imorrn ska jag visst jobba!! Förtränger det in i det sista. Efter jobbet blir det lite skogsdistans som avslutning på denna kämpiga vecka. Hoppas på piggare och friskare veckor framöver.