lördag 6 maj 2017

PREMIÄR TT PÅ KVISTHAMRA

Riktigt fint väder idag med men inte lika varmt som igår. På tränings schemat stod det Mtb Xc TT på Kvisthamra bikeparkbanan.
Så barnen och jag åkte dit och mötte upp Stefan som oxå skulle rejsa. Det var ju Lidingöloppet på mtb idag så vi blev bara två startande idag. Irma har dragit på sig en rejäl förkylning och fick vara hemma och vila.

Kvisthamra banan är i mycket gott skick och 95% av banan är helt torr. De 5 % som är blöta körde vi inte då det även är snö kvar där. Så dagens bana var ca 500 meter kortare än normalt. Efter ett mastervarv så rejsa vi 5×2,5 km. Kändes rätt segt i början men efter något halvt varv så fick jag upp farten skapligt. Varvtiderna blev rätt jämna då man körde men lite marginal: 9:32, 9:26, 9:36, 9:39, 9:34 min. Jag hade bra flyt men inget riktigt pang uppför. Men lite svårt att tända till det där lilla extra när det är så få som rejsar.

Imorgon ser jag fram emot lite lugnare körning vid Dillingby berghällarna. Vi kör från krossen kl 9:15 och siktar på fin skogskörning i ca 2 tim. Vädret ser ju strålande ut imorgon med.