lördag 24 februari 2018

BRÖLUNDA WATERFALL XC II

idag var det sovmorgon till 6:00. Då vakna jag utvilad och precis lagom till OS-fem mil starten. Blev frukost framför TV:en och senare när barnen vaknat fick det bli OS loppet på phonen för att undvika bråk. Riktigt spännande lopp igen även fast Svenskarna inte hade sin bästa dag eller skidor.

Efter skidorna fick jag skjuts till Brölunda då det var lite för kallt på morgonen för att cykla dit och sedan rejsa. Det var -15 på morgonen men tempen hade stigit till -12 när vi skulle rejsa.
Det var jag, Stefan, Jonatan och Hampus som körde 5 varv på Brölunda waterfall Xc bana. Det är en riktigt skojig och rätt kuperad bana. Idag var banan rätt hal av lätt nysnö så svårt att köra riktigt bra på. Jag strula lite på första varvet och hamna lite efter. Men in på varv två hade jag bättre flyt och körde sedan bättre och bättre. Den unge Hampus körde riktigt bra och slog Stefan idag!! Grymt!! Kul när det kommer lite yngre och hungriga cyklister. Det är Hampus som är på bilden idag.

Efter racet blev det ombyte till lite torrt på överkroppen och sedan cykla jag hem över malstasjön, lommaren och kyrksjön. Fin och solig cykling dock fortfarande kallt!!
Blev en liten tur längdskidor på isen med barnen på eftm oxå.
Så nu är jag trött😊