söndag 4 februari 2018

VARANNAN HELG

Känns lite som om det är vinter varannanhelg detta år. Förra helgen var det ju barmark och blask. Så denna helg var det dax igen för en strålande fin vinterhelg med massor av vinteraktiviteter. 

På morgonen så förlängde jag hemma Xc banan och sedan körde jag 5*2,3 km. Det var grymt fint underlag då det varit kallt inatt. Så hård fin bana. Riktigt skoj!! Efter lunch så hoppa jag upp på cykeln igen och körde via isen till kvisthamrabacken där jag mötte upp familjen. Sedan åkte Irma lite i backen medans barnen och jag avundsjukt titta på. Imorgonkväll ska barnen få köra lite i backen för första gången. Irma får vara skidlärare och jag tar hand om markservicen.

Det blåste ju rätt bra idag så mycket av den snön som låg på isen hade blåst bort så bitvis var isen blank och fin såg jag idag. Så kommer det inte så mycket snö inatt så är bu isen helt ok att åka på nu.