onsdag 21 mars 2018

DUNDER OCH GRANATER SKOJ

Dunderfin solig vårvinterdag igen och då det fortfarande är kalla nätter men milt på dagen så blir det fin skateskare på åkrarna tidigt på morgonen innan dagsmejan löser upp skaren. Så det blev ett pass skate på morgonen innan jag sjussa barnen till skolan.
När jag kom hem så fick jag dra om Xc banan här hemma på några ställen där det blivit för isigt. Men finns många stigallternativ här hemma så efter någon timmes skottande så var banan i fint skick igen.

Stefan kom över vid 10:00 och vi körde ett 45 min tränings rejs med jaktstart. Det blev ganska precis 6 varv på den 1,9 km bana jag fått ihop för dagen på just 45 min. 

Dunder och granter skoj snöspårcykling!!
Efter lunch och barnen kommit hem så var Simon och jag ute på åkern och åkte lite längdskidor.
Till kvällen så blir det slalombacken och lite alpint👌🙂