lördag 31 mars 2018

MILKACID

Riktigt kallt inatt igen för årstiden och på morgonen var det -9 grader. Betonghårt underlag i skogen så riktigt fin Xc träning här hemma.

Vid 10:00 så körde vi ett litet Xc TT här hemma och då vi var några som körde så körde vi riktig startbacke med fullgas och mjölksyra👌
Flockhart tog starten och jag gasa på för att försöka hänga med. Bakom mig hängde Hampus med nästan hela första varvet!! Riktigt starkt av Hampus!!

Jag fick bita ihop lite uppför men hade ju hemmabana och riktigt bra flow utför så jag kunde följa Flockis i 4 varv. Men sedan blev det några meter för mycket i en stigning och vips så tappa jag hänget. Jag bet ihop bra ändå och efter ytterligare 4 varv och målgång så var jag bara ca 30 sek efter Flockhart. Riktigt nöjd med dagens körning och riktigt skoj i skogen då banan var snabb och rolig trots all mjölksyra.

Nu på kvällen är jag proppmätt efter att ätit god påskmiddag. Tur det är distans cykling imorrn så man kan köra bort lite energi🙂