fredag 30 mars 2018

TOKROLIG XC

Uppe före tuppen som vanligt men en solig morgon som denna så är jag tacksam att jag inte sover bort de finaste timmarna på dygnet. Efter frukost var jag ute och hacka bort lite is på några ställe på den 1,2 km tokroliga bana jag fick ihop igår kväll. Den går mest på sydsidan där det är barmark och upp och ned för kullen. På norra delen är det mycket snö och is kvar så den får man nog vänta ett tag på att kunna köra. Det var en kall natt igen så underlaget var som betong.
Vid 8:30 tiden så körde Irmis och jag 45 min rejs på banan och på den tiden körde jag 8 varv. Bästa varvtiden blev 5:16 min. Riktigt kul cykling så nöjd och glad av det😊. Efter en tallrik fil och macka cykla jag till jobbet. Lite kortare arbetsdag idag då det är en röddag men den tog på krafterna ändå så jag var rejält trött när jag kom hem. Men nu är det ledigt några dagar så då blir det lite mer vila och en hel del träning förstås🙂