tisdag 27 mars 2018

NYCKELDILLE

Gick upp en kvart tidigare än normalt då det var en kall morgon och därmed fin skate åkning här hemma på åkern. Det var väldigt kallt för årstiden och termometern stod på -11 grader tidigt på morgonen.
Det var dock glesare med snö på sydsidan på åkern så man fick kapa av där något och köra mer på norrsidan. Där var det jättefin skidåkning.

Tyvärr blev det lite kortare åktur denna morgon när jag efter någon kvart insåg att jag glömt nycklarna inne och familjen redan var på väg till stan. Så det blev till att avbryta skidandet och istället hoppa upp på cykeln och köra tempolopp in till Irmis jobb för att hämta Irmis nyckel hem. Sedan tempolopp hem igen för att komma in och få mina egna nycklar. Sedan tempolopp igen in till jobbet men då lyxa jag till det och körde igenom skogen. Blev ca 1 tim total hård cykling på morgonen och var bara 15 min sen till jobbet. Lite stressigt men solen sken och det blev ju bra träning så lite tur man glömde nycklarna såhär i efterhand.

Efter jobbet så cykla jag hem och hoppa istället upp på trainercykeln och körde 5*4 min på vinterns tävlingsbacke för denna variant av intervaller. Var jättestark idag och tog vinterns rekord på sträckan med ca 40 sek. Hade 350 watt i snitt på alla intervaller. Det är bra kört av mig👍👌

Inatt ska det vara kallt igen så imorrn hoppas jag hinna med lite skate igen på morgonen innan jag kör distanspass.