onsdag 4 april 2018

KLARA MIG FRÅN DNF

Idag bestämdes det supertidigt på morgonen att vi kör ett litet TT tidigt på fm då banan här hemma var i kanonskick och innan regn och rusket nådde roslagen. Vi drog igång vid 9:30 tiden och körde 7*1,4 km. Jag hade förlängt banan några hundra meter och för att få ihop det fick man köra en trixig brant nedfart. Jag kom in dit först på rejset och drev ut något och vips poffa det till i framdäcket och jag vurpa. Iväg igen efter Hampus som tog täten men det var så lite luft i framdäcket att jag inte kunde cykla. Så jag sprang tillbaka till huset och pumpa däcket. Sedan tillbaks där jag vek av från banan och börja ösa på för att komma ifatt. På nästa varv på samma ställe händer precis samma sak!!!! Meeeennnnn!!!! Nu var däcket platt och jag sprang åter igen tillbaka till pumpen. Men denna gång gick det inte att få i luft då däcket sprack. 

Så tog Irmis hardtail och körde åter igen in i banan där jag vek av. Hardtailen var rapp i kurvorna och uppför.  När jag nådde punkaplatsen för 3e gången så var jag lite spänd. Villle inte strula till det igen. Men med hartailen så vek man cykeln lätt över trixet i den branta kurvans nedfart och den styrde dit man ville. Hardtailen är ju lite kortare och mer lättsvängd än fullgungaren. Glad över det så dundra jag på och körde på så mycket jag orka och lite till...typ hyperventil körning...för att få kontakt. 

Mot slutet av de 45 min vi körde kom jag ikapp tåget och smet förbi Stefan som var i täten i sista backen upp till mål. Så riktigt bra träning blev det även fast det var en sådan där struldag. Sån tur är så händer inte sånt strul så ofta.  Samtidigt bra att det händer på hemmaplan istället för på en riktigt tävling för då blir ett sådant strul förmodligen DNF.

På eftermiddage så börja det spöregna så tur man hann köra innan busvädret slog till. Imorgon blir det nog trainer träning som det ser ut just nu.