måndag 2 april 2018

SÄTTRABYRUNDAN PÅ RACER

Ledigt idag och Irmis fick äran att köra distanspasset på morgonen medans jag tog en cykeltur med barnen runt byn. Det var lite molnigt och kalla nordväst vindar så ingen vårvärme direkt. Efter lunch så var det min tur att träna. Jag hade egentlige planerat trainer och combipasset men jag var lite seg i benen för intervaller och ville helst köra utomhus. Så det fick bli ett distanspass idag igen. Det var länge sedan jag körde 2 st distanspass samma helg så det var något ny/gammalt.
Körde cross/racern idag igen och körde sättrabyrundan. Börja norrut och tog den värsta motvinden i början så jag skulle få medvind på slutet.
Körde på hårdare än igår och blev lite lagom mör mot slutet av passet. Solen tittade fram i mitten på passet så den sista tiden har man tränat mycket i solsken. Riktigt bra pass och mest torra fina asfaltsvägar med bara något enstaka isparti. Imorrn blir det vilodag!!