söndag 29 april 2018

KLIPPINGRACET SWECUP PREMIÄR

Lite sen rejs rapport från gårdagens swecup premiär i Säter/Klippingeracet.
Vi var sån tur på plats vid 10:30 tiden så vi hann rulla runt banan och kolla in alla trixiga partier. En hel del stenformationer som skulle besegras för att få in ett bra flyt.

 Märks att jag tränat en hel del teknik i vinter för detta år satte jag alla A-linjer skapligt. Det var bara sista stenröset innan mål som jag tog b-linjen då det skrapa för mycket under hojen då jag körde över stenarna på A- linjen. Men där tappa man bara ca 2 sek och det kändes tryggare. Det var ändå i uppförsbackarna det avgjordes men för flytets skull är det skönt att sätta banan bra.
Lååång väntan till start sedan. Det är inte så kul!!! Lite av baksidan med detta...

Till sist var det veteranernas tur och vid 15:20 gick starten och det var grymt bra motstånd idag. Jag fick bra start och kom iväg som ca 4e man. Efter några backar kom Tommy Evaldsson som skjuten ur en kanon och drog upp tempot. Jag avancera till andra plats. Efter stökpartiet gick jag upp i täten och höll den till varvningen. Där kom Magnus Mankan Palmberg och Johan Possman förbi och tempot blev väldigt högt. Mankan mosa på och efter en stund krokna Possman och jag gick upp till andra plats och försökte jaga ifatt Mankan. 

Det gick inte utan jag tappa istället någon sekund här och där. Men även Possman tappa liknande på mig. Så jag kunde köra i mitt eget flyt loppet igenom. Blev slagen av Mankan med 1 minut och det är jag ändå nöjd med. Har nog aldrig slagit Mankan så jag var glad jag hängde med så bra som jag gjorde ändå. Jag tyckte jag körde riktigt bra på den tuffa banan.

Idag blev det hemmapyssel och sedan lite random xc hör hemma. Imorrn är det jobb igen🙄🙂