lördag 14 april 2018

KORTBEN PREMIÄR

Vårens skönaste dag hittills blev det idag med solsken och ca 14 grader varmt mitt på dagen. Men det var ändå minus 2 grader inatt så rätt grundkallt ändå.
Men idag på dagen var det ändå så varmt när solen sken så det blev premiär med att köra kortbent.
Blev ju även denna helg ett TT på hemmaplan då kepsrejsen ställts in och den enda banan härikring som är istort sett är torr är banan här hemma.

Men lite trögt före har det blivit och då tjälen gått ur marken så är det lite vårmjukt så banan är lite jobbigare nu än för bara några veckor sedan.
Vi var 6 st som rejsa på en 1,35 km bana idag och flest varv på 45 min var målet. Det blev 8 varv för mig och jag körde jämt och bra. Varvtiderna låg mellan 6:02 min - 6:12 min. Riktigt nöjd med farten idag och riktigt kul var det oxå.
På sena eftm så blev det även grillpremiär till middag!! Gott!!

Imorrn blir det racerdistans ca 3 tim👍🙂