tisdag 31 juli 2018

DISTANS NÅGONSTANS

Fick en liten motivationsdipp efter VM och SM som håller i sig lite längre än normalt. Denna gång är några fler bäckar-små inblandade så svackan är något större än normalt. 

Den mer normala svackan som är lite tomhet efter en sådan urladdning och att det är  nästan en hel månad till nästa race blev lite förstärkt av tre ytterligare bäckar.

 1.  Att jag inte har någon fungerande hoj för tillfället. Tävlingshojen är såld och träningshojen väntar på framgaffeln som är nere i Danmark för lite fix. 


2. Värmen!! Jag brukar ju trivas att träna och rejsa i värme men den senaste veckan har varit lite påfrestande då man ska träna. Har ju mest kört trainer och det har varit så smockvarmt och fuktigt i cykelboden då jag kört så man nästan fått värmeslag. Har hällt på mig vatten då jag kört och det har ju hjälpt lite men svårt att prestera när det är så varmt. 


3. Mitt avkapade finger har gjort rätt ont. Särskilt om man kommit åt det. Så det tar lite extra på krafterna att jobba med fingret. Många gånger varje dag man ser stjärnor framför ögonen för att det gör så ont.

Men bara bita ihop så blir det bättre snart. 


Idag fick jag verkligen bita ihop då jag var inställd på trainerträning men då åskan slagit ut vårat internet några dagar så gick det inte köra bigringvr eller rouvy. Så då låna jag Irmis hardtail och körde lite backträning här hemma. Var inte så sugen på det men genomförde ändå 15 gånger upp och ned. Fokuset var inte 100 idag. Körde mest för att röra på mig och så jag inte ska rusa upp i vikt. Skönt ändå när man tränat klart.

Imorgon tänkte jag köra lite lugn och skön distans någonstans... Fokus på en god fika och se lite av sommaren och inte vara helt slut efter passet.