söndag 1 juli 2018

NEWBIKEDAY

New bike day för Simon som böt upp sig till en något större hoj. Det blev en bra mycket bekvämare känsla att köra 27,5 hjul istället för 24 tum hjul. Hjulen rullar över rötter och sten bättre med de större hjulen och större luftkammare. Även en bättre framgaffel på nya hojen. Simon blev störtnöjd och vill ut och cykla hela tiden nu!! Det är bra!!!

Idag så drog jag igång lite lätt med träningen oxå. Körde 4*4 min på trainern och fick verkligen hålla igen då jag var så taggad att få träna igen. Kändes bra och skönt att få svettas igen. Känns det bra imorrn oxå så blir det mtb xc träning på hemmabanan. Det ser jag fram emot. Finns ju några nyheter på den som jag vill testa🙂

Jag är ju pappaledig i 2 veckor nu innan jag har min enda riktiga semestervecka detta år. Den där riktiga semesterveckan lär ju gå fort då jag kommer vara i Andorra den veckan. 

Men skönt att vara hemma 2 veckor med kiddsen och inte stressa innan VM och SM och även skönt att kunna träna mer på förmiddagarna oxå.