lördag 7 juli 2018

KVISTHAMRA XCO TT

Bilden är på Jack Kok från Nuevo Mesto Worldcup.

Det var TT idag i Kvisthamra backen och det blev ett bra gäng som kom och körde. Det blev finbesök av Jack Kok, hela fantastiska klanen Mård, Fredrik Silven och sen basicgänget jag, Stefan och Irmis.
Banan var i toppskick precis som vädret. Vid 10:00 rulla vi ett mastervarv och direkt efter så rejsa vi 4 varv på elitebanan som mäter 3,1 km.

Jack tog starten men fick in en pinne i bakhjulet och tvingades stanna till. Då fick jag äran att dra första klungan med Hasse och Henrik Mård. Jag ville egentligen inte dra idag men som det blev och jag har hemma bana så körde jag då stenhårt första varvet och höll ledningen. Jack jobba sig ifatt och in på andra varvet släppte jag om Hasse och Jack. Henrik hade då släppt några meter.
Kände att det brände lite för mycket i benen för att orka hänga med helt så fick släppa för att inte köra in i syraväggen. Körde sedan på ok andra varvet men tappa ändå så låg ca 30 sek efter. På 3e varvet lyckades jag tappa kedjan och tappa onödiga 10 sek. Så då var jag minuten efter Hasse. Jack gjorde ett monsterryck och fick någon minut på Hasse.
På sista varvet körde jag bra och knapra in några sek på Hasse men var ändå 50 sek efter honom imål.
Jack körde i Flockhart tempo och jag var ca 2 min efter honom.

Nöjd ändå med körningen idag. Särskilt med första varvet fart. Varvtiderna blev: 12:03, 12:22, 12:44, 12:35 min.

Blev sedan en cykeltur hem med Simon. Efter lunch körde jag även en 13 km stigning virtuellt i bergen på trainern. Efter det blev det ett skönt dopp i sjön.

Det är ju mycket av TV sport intresse som händer just nu så blev även lite telefontittande i solstolen på XCC från Val di sole. Tour de france som började idag och även lite fotboll😄