måndag 19 november 2018

GALLTORPCROSSEN

Blev en sen rejs uppdatering i ett allt mer glesande bloggande. Sån tid på året just nu. Varjefall så!!! ... i lördags kördes 3e rejset i ckn's cross/mtb serie och då höll vi till lite längre norrut i roslagen dvs Galltorpcrossen. Första gången vi körde där och det var en segjobbigbana!! Inte så mycket backar men ändå lite höjdmeter då det var sega slakmotare både uppför och nedför. Underlaget var rätt så torrt men lite småguppigt hela tiden så riktigt svårt att få till fart tyckte jag.
Jag tog starten en kortis men sedan körde Stefan och Hampus om mig. Försökte hänga med men fick inte ned effekten i backen. Tappa lite då Hampus gick upp i ledningen och försökte stöta ikapp men då blev jag bara ännu tröttare. Efter lite drygt halva rejset gick även Jonatan om och jag tappa direkt på honom. Sedan gick luften ur liksom. Tyckte jag kämpa på men tappa mer och mer och även Johnny och Peder närma sig bakifrån. Sån tur är så är ju rejset bara 30min +1 varv så jag klara 4e platsen med nöd och näppe. Så inte den bästa dagen så får ladda om till nästa rejs istället.

Körde distans igår oxå och känslan var sådär. Riktigt seg i både kroppen och huvet.

Skulle behöva några veckors träning i solen i ett varmt land ett tag känns det som.