lördag 10 november 2018

MELLINGEHOLMSCROSSEN

Det blev en riktigt gråmulen och fuktig lördag detta. Mörkt redan vid 16:00 och kväll🙄 Det är stor skillnad från i sommras det!!
Roligast idag var mellingeholmscrossen som vi körde vid gamla skjutbanorna vid mellingeholm. Banan är rätt snabb och flack förutom det partiet där man ska brant nedför och sedan brant uppför skytte sandvallen. Banan är ju ganska så kort så det blev några gånger man störtdök och kravla sig uppför. Men det är oxå det partiet som sätter färg på banan.

Vi var 9 startande och då jag var lite seg i starten idag fick jag jobba hårt i några varv för att komma ifatt Stefan och Jonatan. Sedan var det ett tight rejs tills det var några varv kvar för då tappa Jonatan något och Stefan körde av en eker i bakhjulet och tappa lite även han.

Så med lite nöd och näppe så blev jag först även denna gång. Men det var precis då mitt bakhjul oxå var helt kaputt. En fälg som det knappt fanns något bromsyta kvar på och så vint så jag fick koppla bort bakbromsen för att ta mig till bilen.

Ska visst vara samma gråa och fuktiga gråväder imorgon med så det lutar åt trainerträning imorrn.