söndag 25 november 2018

KAPELSKÄR NYA? CYKELVÄG TESTAD

På schemat stod distans och distans blev det. Irmis körde sina timmar först så jag cykla iväg för mina timmar efter lunch. Hade som mål att prova nya cykelvägen till kapelskär så dit styrde jag min bike efter att först kört lite grusvägar för att nå upp till de 3 tim som tänkt. Väl ute på kapelskärsvägen så fick man leta sig fram på ett ungefär hur de tänkt att cykelvägen skulle gå. Men plötsligt dök en kanonfin sträcka upp på ca 5 km innan det åter igen blev lite 50/50% om vilken grusväg eller asfaltsväg man skulle ta istället för upp på E18. Vände längst ut vid kapelskär och cykla hela sträckan in mot Norrtälje. Konstatera att som cykelvägen i sin helhet är nu så är den inte så bra!! Det som är kanon är lite i början från båda hållen, 5 km i mitten och några planskilldakorsningar...det är riktigt bra!!

Resten verkar gå på befintliga småvägar. Iallafall som det är nu. Så ingen helhet alls just nu. Men det är inte färdigt än ...tror jag!! 

Blev ett bra pass i minusgrader och bitvis rätt halt. Men vädret var klart och soligt så väldigt vackert. Kändes ok och blev bara lite trött mot slutet. Hade pälsat på mig bra oxå så frös mindre än sist jag körde distans.

Imorgon kväll efter jobbet tänkte jag köra trainer. En ny challange finns på bigringvr och det är 3 sträckor av etapp 13 på 2019 års giro de italia. 😀👌👍 Skoj!!