onsdag 21 november 2018

SÄTTRABYRUNDAN

Tränat på bra sista tiden och denna vecka körde jag intervaller på trainern både måndag och tisdag. Idag körde jag lugnare men längre då jag var ledig. Det blev klassiska sättrabyrundan. Gick rätt segt hela passet igenom och det var rätt råkallt oxå så frös lite om tårna och fingrarna. Imorgon är jag oxå ledig då jag jobbar i helgen. Det är ju skiddag på sportringen i Norrtälje på lördag!! Så imorrn tänkte jag träna lite mtb xco på hemma banan. Hoppas på lite minusgrader inatt så underlaget blir lite hårdare.

Har ju nya coola polar vantage v klockan sedan några veckor och den är riktigt snygg. Men ska jag vara helt ärlig så funkade v800 klockan betydligt bättre. Vantage v klockan känns lite ofärdig och saknar en hel del färdigheter just nu men jag har fått svar av polar att det ska komma på en större uppdatering i december. Förhoppningsvis kommer klockan upp i den klass den borde vara i då.
Mina hårda ord mot klockan har nog gjort att vi kommit på kant oxå!! För då jag kört över 3 tim så visar klockan bara 81% av dagsbehovet!?! Blir jobbiga dagar om man ska nå 100%🙄😊

Var inne på 2019 års mtb xco VM sida oxå och såg att programmet för VM låg ute redan. Så den 23 augusti kl 10:33 då ska man vara lätt och snabb för då gäller det👌🤘👍😀