onsdag 22 maj 2019

BRUTALT OCH SKONINGSLÖST


Idag blev det ju sommar!! Strålande sol och 24 grader. Dagens träning blev backintervaller i slalombacken. Tio gånger upp och ned så fort du kan. Rakt upp i gamla liftspåret och sedan en lättare dh nedfart så återhämtningen oxå blev tuffare då man måste koncentrera sig nedför.

Backen är brutal och skoningslös. Är man i dålig form så kommer man knappt cyklandes uppför. Min form är dock skapligt så jag kom upp alla 10.
 Körde de 5 första under 2 min sedan fick jag ett bakslag och tiderna rasa ned till 2:14 min. Men skärpte mig på de 2 sista och på sista så blev det iallafall 2:04 min. Så halvnöjd idag med den träningen.

Annars har det varit 2 lugnare dagar då Simon är förkyld. Inte mycket man kan göra åt det. Bara hoppas man har ett bra immunförsvar dennagång. Har inte lust att dra på mig en seg sommarförkylning. Men än så länge är bara Simon krasslig.

Ska försöka komma upp på trainern i eftm oxå och rulla ur benen några mil på någon slätetapp. Sedan får det räcka med träning för idag!!

Mycket blommor nu!!🌞