lördag 25 maj 2019

KVISTHAMRA BIKEPARK TT


Idag var det betydligt molnigare, fuktigare och kyligare än förra helgens rejs på kvisthamra bikeparks elitebana. Men underlaget var hårt och nästan helt torrt så på varvet runt så var det ingen skillnad på banans underlag än jämfört med förra helgen.

Lite tunnare startfält denna gång men vi var ändå 5 st som rejsa 4*3,3 km.
Jag fick bra sparring av Linus denna gång som körde med el-assistans på sin Xc hoj. Jag hade inte mycket att säga till om uppför men i banans helhet så blev det jämnare och jag fick verkligen ligga i överallt för att inte bli upphunnen av Linus idag. Det var kul och asbra träning.

Jag körde fulldämpade hojen idag oxå för att jämföra lite med förra helgens tider då jag körde hardtailen. Summasumarum så fick jag pisk denna gång av mig på hardtailen med 1 sekund. Sååååå man kan säga att det är rätt lika😊 hardtail vs fullgung = oavgjort

Kul som fasen var det idag och banan är riktigt utmanade, rolig och fin.

Ingen mer träning idag. Imorgon så blir det trainer distans medans jag kollar xco mountain v-cupen från noevo mesto på redbullTV. Kl 10:00 kör damerna och 13:15 herrarna!! Det är veckans TV höjdpunkt!!