lördag 18 maj 2019

KVISTHAMRA BIKEPARK MTB XCO TT


Premiär rejs för säsongen på kvisthamra bikeparks elitbana. Till detta år så är elit banan lite omdragen vid toppen av backen och ca 150 meter längre än ifjol.

Banan är i riktigt bra skick och vädret idag var ju kanon. Att det sedan dök upp ett rätt så stort gäng rejs sugna gjorde dagen tipptopp. Det blev väldigt bra sparring oxå då Filip och Hasse  Mård dök upp.

Efter ett lugnt mastervarv så samlades vi och startade för att köra 4*3,3 km i rejsfart.
Jag fick som oftast på hemmabanan äran att få ta starten då jag hittar bäst. Fick Filip som närmast jagande och Hasse tätt efter. Jag hade väldigt bra ben för dagen och efter att vi kört de första tuffa stigningarna och gav oss in i skogspartiet så maxa jag farten en stund och fick några meter. Filip gneta sig ifatt ett tag men i utförspartierns mot slutet fick jag några meter igen. Den luckan växte sedan lite varv efter varv och jag höll bra fart. Tiden idag blev 51:33 min och bästa varvtid 12:27 min.

Riktigt kul att så många dök upp och körde!!
Imorgon blir det lugnare och längre träning.