lördag 21 september 2019

HALLBYRUNDAN XCC


Vädret var superduper med strålade🌞 solsken och dryga 20 grader. Som sommar!!! ...och igår cykla jag till jobbet med frost på marken🙄och höstkänsla.

Märkligt vad det kan svänga.

Det blev ett kanonbra race för mig idag här på Hallbyrundans Xcc. Shorttrack.
Fick bra start och låg efter Jens i början. Men Jens krascha i den hala kurvan som Hampus varnade för innan start så därifrån var jag i ledning. Körde på hårt uppför för att se vilka som var starka idag. Fick en liten lucka på krönet och då var det bara att gasa på och hoppas på att hålla till mål. Gled ifrån lite hela tiden och vann dagens rejs före Niklas J och Tommy E.

Supernöjd över denna seger då jag inte trodde på detta innan start. Superglad.

Hejade sedan på Stefan som blev 5a i H50. Efter det och prisutdelning var Stefan och jag runt på morgondagens Xco bana. Det var länge sedan vi körde här sist. Tror det var 2015. Grunden var lika som då men med en hel del förbättringar och lite nytt. Banan var verkligen jättefin och rolig. Men oxå stentuff då den är intensiv och kuperad.

Ser fram emot morgondagens race då banan var så kul.